Loading color scheme
Wij ervaren dat medicatietrouw, verpleging, persoonlijke verzorging en begeleiding vraagt om eenduidige communicatie en uitleg, oftewel communicatie die aansluit bij het (taal)niveau en de beleving van de cliënt.
Onze aanpak is onderscheidend en doelmatig doordat wij in staat zijn om met de cliënten te communiceren en de vertaalslag naar de keten te maken. Door doelgericht, effectief en adequaat te werken, kunnen wij de juiste zorg verlenen.
Stichting Medical hanteert voor een blijvende implementatie van de kwaliteit van zorgverleners een slim personeelsbeleid, met name op het gebied van werving en selectie. Tevens streeft Stichting Medical ernaar dat er vaste zorgverleners bij vaste cliënten ingezet kunnen worden.
Het personeel wordt beoordeeld op basis van ervaring, kwalificaties, motivatie en flexibiliteit. Dit heeft de organisatie als doel gesteld om de kwaliteit en productiviteit te verbeteren. Het is voor Stichting Medical van groot belang dat de communicatie tussen cliënt en zorgverlener optimaal verloopt, daarom vindt Stichting Medical het noodzakelijk dat er geen taalbarrières zijn.
Stichting Medical heeft een eigen BIG-geregistreerde HBO (wijk)verpleegkundige niveau 5 in dienst. Zij fungeert als case manager, documenteert alle aandachtspunten in het zorgdossier, (her)indiceert cliënten, biedt medewerkers de juiste scholing- en coaching en geeft praktijkbegeleiding aan stagiaires van de opleiding Zorg en Welzijn (niveau 2, 3 en 4). Overigens heeft Stichting Medical Maatschappelijk Werker en Sociaal Agoog, Jeugd- en Gezinswerker in dienst die onze cliënten zowel op psychosociaal als op pedagogisch gebied van dienst kunnen zijn. Stichting Medical hanteert geen wachtlijsten, waardoor wij bij cliënten direct kunnen starten met de zorgverlening.