Loading color scheme

WMO (zorg in natura) & PGB (Persoonsgebonden Budget)

WMO (zorg in natura)

Om voor thuiszorg in aanmerking te komen wordt er een indicatie vastgesteld door de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). U betaalt alleen een wettelijke eigen bijdrage aan het Centraal Administratie Kantoor (CAK).
Stichting Medical biedt ook particuliere zorg als aanvulling op de WMO zorg als u vindt dat u meer zorg nodig hebt dan waarvoor u geïndiceerd bent. Deze zorgminuten moeten dan wel door u zelf worden betaald (uit eigen portemonnee).

PGB (Persoonsgebonden Budget)

Cliënten die zelf hun zorg inkopen kunnen nadat zij geïndiceerd zijn bij het zorgkantoor een PGB aanvragen.
Met dit budget kunt u de gewenste zorg zelf inkopen bij welke zorgaanbieder u wilt, u neemt het heft in eigen handen. Tevens biedt Stichting Medical u hulp met de administratie van uw PGB.

Particulieren zorg

U kunt ook uit eigen middelen zorg inkopen wanneer u geen gebruik wilt maken van de WMO of Persoonsgebonden Budget. Deze kosten worden, afhankelijk van uw polis, deels door uw particuliere ziektekosten verzekeraar vergoed. En de niet vergoede kosten van deze zorg kunt u als ziektekosten opgeven aan de belasting. Natuurlijk kunt u de zorg helemaal uit eigen middelen vergoeden.